november 06, 2012

Julmarknad i keramikverkstan!

Söndagarna 2 dec, 9 dec och 16 dec har vi öppet hus kl 11-16 i keramik & glasverkstäderna. Ta med familj och vänner och ta en skön promenad längs sjön ut till oss. Titta på våra alster i keramik, fusat och blåst glas samt silversmide och köp dina julklappar - allt är unikat och handgjort. Det finns även kaffe eller glögg att värma sig med! Välkomna till oss i Henriksbergs Ind Omr., Hägerstens Allé 84a, bv. T-bana Axelsberg. Vi öppnar grinden ner mot sjön dessa tre adventssöndagar! Det är alltid öppet in till oss från Hägerstens allé om du kommer du från T-banan. När ni ser Victor Hanssons flaggstång och de terrakotta färgade stenhusen, då är ni framme. Ring mig om ni inte hittar...
Antagligen nästsista julmarknaden i dessa lokalerna, sen ska nog bygget rivas och bostäder byggas.

2 kommentarer:

Kerstin i Dunderbacken sa...

Kommer du att ha ytterkrukor till försäljning? Jag har tidigare köpt en vit och en grön, som jag är jättenöjd med. Vill gärna köpa en till, helst rätt stor.

KANpottery sa...

hej kerstin och tack för den trevliga kommentar. Javisst kommer jag att ha ytterkrukor. Det finns gröna i olika storlekar, någon riktigt stor och så har jag gjort små för typ hyacinter och normala för tex julstjärnor, vita på brun lera och svartblå med lavaleran. Hoppas någon faller dig i smaken, välkommen!